تولیدی پوشاک مهر

چقدر سود می‌بریم؟

يكشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۶:۲۱ ب.ظ

برای اداره کردن یک تولیدی مانتو و به طور کلی پوشاک، به چند نوع حرفه و مهارت احتیاج است. اول از همه به چند نفر طراح نیاز است. این طراح ها می‌توانند به صورت کارمزد یا ماهیانه با تولیدی همکاری کنند. درآمد ماهیانه هر طراح از یک‌‌ونیم تا ۲میلیون تومان متغیر است. برخی از طراحان هم از دور با تولیدی‌ها همکاری می‌کنند و طرح‌های خود را می‌فروشند. هر طرح حدود ۷۰ الی ۱۰۰ هزار تومان می‌ارزد.

برشکار و کمک‌برشکار، خیاط و کمک‌خیاط افراد دیگری هستند که در یک تولیدی پوشاک مشغول به کار هستند. کار برشکار حساس است و معمولا در هر تولیدی یک نفر این مسئولیت را بر عهده دارد. درآمد برشکار اگر حرفه‌ای باشد، از ماهی ۴تا ۵ میلیون تومان شروع می‌شود.

درآمد خیاط هم به دو عامل بستگی دارد: اول سرعت کار است و اینکه خیاط چقدر در کار خود تبحر دارد. بخش بعدی مربوط به سختی کار است. چون مدل های مانتو با هم متفاوت است. گاهی نمونه کار یک مدل کتی ساده است که در هر روز می توان ۲۰ نمونه از  آن را تولید کرد. گاهی کار که یک بارانی است که یقه و مدل آن به گونه ای است که فقط ده عدد از آن را  در روز می توان تولید کرد. کار خیاط هم کارمزدی حساب می‌شود؛ اما معمولا حول‌وحوش دو میلیون تومان است. حقوق کمک برشکارها و کمک خیاط ها هم غالبا توسط خود خیاط ها و برشکارها تعیین می‌شود؛ اما مبتدی‌‌ترین آن‌ها بین ۸۰۰هزار تا یک میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

درآمد تولیدکننده هم تا حد زیادی به اوضاع بازار و فضای رقابتی بازار دارد؛ اما معمولا این میزان کمتر از سه میلیون تومان در ماه نیست. البته گاهی درآمد دو ماه یک تولیدکننده به 50میلیون هم برسد و ماه‌های دیگر اصلا سودی نداشته باشند و حتی ضرر هم بدهند!

  • elahe elahimehr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی